BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, December 15, 2012

Berdiri Atas Bumi Yang Nyata,, lhaa Suai.. :(

Assalamualaikum...
Korang ape khabar? sihat? aku? emm. Sihat. Alhamdulillah. Selagi mane badan x meragam sihat lah kehendaknyer.hehehe..
ok,,berbalik kepada topik diatas,, aku rse mcm kadang2 kite tidak patut meletakkan segunung harapan pada bnda yang tidak pasti... Bgi aku,, kite tak patut membina satu MANHAJ yang lawa,,ataupun satu ISTANA yang agam untuk seseorang.. pda dasarnyer memang kita mahu buat yang terbaik untuk seseorang.. kite nk abadikan sgala kudrat kita padanyer.. tpi bile pikir2,, aku ta thu lhaaa... adekah aku sdg membina Istana di kayangan? Hmmm... *mcm bertepuk sebelah tangan*,,,x mnghasilkn ape2. ta dpt ape2... Bgitu juga dgn org sekeliling aku...aku pon ta thu ape aku prlu ckp lgi..Hmmmmmmm....
okayy,, smlm aku pergi ke pantai Pulau Pangkor. Deruan ombak, angin bertiup mendayu-dayu, mngembalikan aku punyer ketenangan. Hah! kat situ ade pokok. Mostly pokok kelape. aku nmpk sebuah pondok, aku trus jer pergi ke pondok tersebut. Fuhhh,,, angin bayu menampar di muka... air laut jernih boleh nmpk ikan berwarna-warni berenang ke sana dan ke sini.
-tibe2,,,teringin bce Al-Quran ditepian pntai...nsib baik dlm HP ni ade apps mobile Al-Quran. Tgh2 bce nih...ade org dtg,,, die tgur aku.."dik,,adik dri mne nih?" . aku jwb lha.."dri muar,johor."
org nih aku ta thu lhaa dtg dri mne.. tpi... may be duk disekitar Pulau Pangkor tuu kot.. pas tu die pon beredar pergi..aittt,,mcm plik je an? aku pon plik...tgur aku sepatah ayat,,then trus blah..=.=

Mcm2 ragam orang kat dunia nih...slpas tuh,, aku dh ta thu nk buat ape...tibe2 tertengok pulak ade satu batu tunggal nih.. aku pon pergi lhaa ..berdiri atas tuh.. menjerit " AKU SAYANG KAU LHAAA!!!!
"KENAPE KAU X PERASAN!",,"AKU RINDU KAU LHAA!!"... emmm,, andai diorang thu,,, yang aku sngat syang kat diorg..kalau risau, aku sanggup nak korbankn sgale yang aku ade..tpi may be ape yang ade dlm hati nih.. x mmpu didengari oleh mereka. emm... kadang2 ape yang ade dlm hati nih,,prlu kite simpan jugak... tibe2..*kring kring*..haaa~ mak call. ruh blik.. dtg kat jeti.. okayy,, Pulau Pangkor, tempat mne aku lepaskn segale kesedihan aku, kerinduan aku, Ombak mnjadi saksi kepade segala kerinduan aku pda orang-orang yang aku sayang. Pokok2 disekeliling mnjadi saksi aku menitiskan air mata ke atas pasir yang suci. Suai, Berserahlah kepada Allah. Allah lha tmpat kau mengadu. Berdoa, agar kau ditemukan ape yang kau cari selama ini.  Waallahualam.
SubhanaAllah..Indahnyer ciptaan Allah.

Batu Tunggal n Pondok. Tmpat aku melepaskan segalanyer.

Al-Quran Penenang Jiwa. :)

0 comments: